Operational Excellence for grossister

Executive Summary
Formel For succes & et driftsmæssigt fremragende profil
 Resumé
Har du en vision og ønske om at omdanne operativmiljøet ind af et operationelt fremragende distribution organisation? Forstår du klart de definerende elementer, der adskiller driftsmæssigt fremragende distributører fra resten af publikum? Forståelse denne afgrænsning giver de nødvendige benchmarks, som du kan sammenligne din organisation for at opnå et højere niveau af ydeevne.
 Formel For succes & et driftsmæssigt fremragende profil
Øget konkurrence og større kundebehov karakteristisk for den aktuelle marketplace mandat at distributører må nu blive lav pris, høj kvalitet udbydere i deres industri eller de vil ikke overleve. Overensstemmelse med sidstnævnte, mange forhandlere har forsøgt at opretholde stærke, langvarige relationer med kunder ved at give dem produkter af høj kvalitet og overlegen kundeservice samtidig med at de aggressivt at reducere deres enhedsomkostningerne for distribution.
Der er flere grupper af virksomheder, der har gjort overgangen til dette nye, gør skiftet eller er blevet “begravet”. Gruppen af operationelt fremragende distributører, har alle, der har blevet omdannet, blevet omlagte for effektivitet, produktivitet, kvalitet af service og rentabiliteten.
Konstant fokus på et operationelt fremragende forhandler bliver arbejde smartere, ikke hurtigere, og rutinemæssigt måling af deres fremskridt mod en række stive standarder udviklet på løbende at forbedre deres præstationer. Pr. definition er skal en driftsmæssigt fremragende distributør udføre på et højere niveau end konkurrenterne for at virkelig differentiere sig fra mængden. Dette omfatter:
 Indstilling af aggressive virksomhedernes mÃ¥l og støtte strategier for designet til løbende forbedre ydeevnen og skabe det nødvendige grundlag for succes af virksomheden.
Operationelt fremragende distributører er kendt for indstilling, hvad der kan synes lide, urealistiske mål. Ledsager disse mål er imidlertid detaljerede handlingsplaner og strategier på hvordan man kan opnå dem. Mål er såsom opskæring ekspeditionstid for forarbejdning ordrer i halv eller øge lageret vender ved 100% hverdagskost for denne gruppe.
 Proaktiv fremskrivninger af produkt efterspørgsel og business niveauer er udnyttet til at forudse tendenser og præferencer. Operationelt fremragende distributøren anvender disse oplysninger som en guide i den ultimative præstation og levering af planen, fra et marked og operationelt perspektiv.
Operationelt fremragende distributører forsøger at forudse tendenser og præferencer på proaktiv basis ved at give disse højere margin, forædlede produkter og tjenester at oprette markeder. Markedet penetration planer er skabt om året og overvåges konstant for at måle fremskridt. Virksomhedens funktioner giver en væsentlig rolle for at tillade salg til at nå deres mål i deres valgte markeder. Derfor skal operationer være bundet i planlægningsprocessen så ordentlig lagerniveauer og den indre proces effektivitet er i overensstemmelse med forventede business niveauer.
 Progressive indkøb, inventory management og kontrol foranstaltninger findes i operationelt fremragende distributører. I denne model, proaktiv indkøb og lager ledere spørge sig selv – “hvor mange skal jeg har”? og “Jeg kan ikke have hvad jeg sælger ikke”. Det ultimative mÃ¥l bliver, maksimere lageret sving og Gross Margin tilbage pÃ¥ lager investeringer (GMROI), – tast performancemÃ¥linger.
Operationelt fremragende distributører har nu flyttet business-lagermodellen mod proaktiv hÃ¥ndtering af deres lager. Den operationelle filosofi i denne model er “Jeg ikke kan have hvad jeg sælger ikke”, i stedet for den traditionelle metode til paradigmet, “du kan ikke sælge hvad du ikke har”. GMROI og produktet ranking af sammenlignende bidrag er den samlede drivkraft i at foretage opgørelse investeringer.
 Rolle uden for salg kraft organisation er optimeret til at drage fordel af en mere rÃ¥dgivende selling tilgang, der er konsekvent blandt reps. mens du nyder godt af salg Force Automation (SFA) værktøjer. Indenfor salg/kundeservice personale bliver et enkelt kontaktpunkt for kunden og salgsmedarbejder kontakte uden at spilde meget tid “kontrol og forske” af ordrer.
 Management roller er optimeret til at tillade ledelse at tilbringe mindre tid mikro administration og mere tid lede og førende indsats for et motiveret personale.
 Operationelt fremragende distributører udvikle strategiske relationer med leverandører designet til at reducere de samlede udgifter for levering kanal ved at udnytte EDI kapaciteter og selv kreditor administreret Inventory (VMI) i deres fulde udstrækning.
 PerformancemÃ¥linger oprettes og fremmes for at motivere personalet mod i bestræbelserne pÃ¥ at reducere omkostningerne og yde bedre kundeservice.
 Strømlinet arbejdsprocesser er den afgørende faktor i den ultimative succes i overstiger forventningerne hos kunder. Alle interne discipliner inden for handlingen fra ordreindtastning, indkøb, lager picking, pakning og levering, fakturering og vender tilbage, osv., er re-manipuleret til at reducere virksomhedens enhedsomkostninger i distributionen.
Som distributører forsøger at forbedre deres processer med teknologi, de finder sig selv arbejder med et sæt politikker og procedurer, der er designet til den gamle model, ikke kun for opgørelse ledelse, men for de fleste af deres interne drift arbejde flow processer. Implementering af ny teknologi, forsøge distributører søger at være operationelt fremragende først at tage et frisk blik pÃ¥ deres processer for at identificere flaskehalse og overflødige aktiviteter. Dette gør det muligt for dem at redesigne arbejdsprocessen for at aktivere den nye teknologi til at fungere ordentligt. De omlægge alle vigtige arbejde flow processer og udvikle passende beslutningspunkter, interne kontroller og rapporter vedrørende skabelse af kundeordrer ved forsendelse af varer. MÃ¥let er at maksimere produktiviteten i alle processer, fjerne flaskehalse, forbedre inventory management kapaciteter og forbedre overordnede systemer udnyttelse. Denne reengineering indsats vil støtte hver ansøgning, sÃ¥ledes at virksomheden ikke bære frem “sin gamle mÃ¥der”.
 i forbindelse med strømlining aktiviteter, state-of-the-art teknologi er indarbejdet til at drage fordel af radiofrekvens og avancerede stregkoder systemer for automatiseret opbevaring og distribution kapaciteter.
Når processer er blevet re-manipuleret til at støtte den nye teknologi, er de driftsmæssigt fremragende distributør stand til at bringe et væld af nye teknologier til at bære. Store værktøjer bruges af operationelt fremragende distributører omfatter:
 Automatiseret plukning
Effektiv udnyttelse af radiofrekvens (RF) og stregkode scanning teknologi giver virkelig “papirløse” oplagring og distribution kapaciteter. RF giver edb-systemet til at sende picking instruktioner direkte til udpegede plukkerne gennem deres hÃ¥ndholdte enheder. Systemet styrer hvad ordrer til at samle, sekvens til at samle dem, opbevaringssteder til pick produkt fra, og sikrer korrekte pluk ved at kontrollere, at den stregkode identifikation angivet svarer til den faktiske vare plukkes.
Virksomheder, der har med succes integreret denne kapacitet har rapporteret dramatiske forbedringer i samlede ordrepræcision, afskaffelse af leverancer faktureret ikke, en evne til at ansætte mindre kvalificerede og billigere picking arbejdskraft, dramatiske forbedringer i tid nødvendigt at vælge ordrer, og fjernelse af ordren kontrol funktioner.
 Pakning, iscenesættelse, lastning & logistikstyring
Brug af computer genereret shipping ruter, direkte iscenesættelse og indlæsning af manifester er afgørende for succes af operationen. Indlæsning af manifester identificere alle pakker/kartoner med deres tildelte carrier/levering køretøj, carrier iscenesættelse placering og indlæser sekvens. Dette reducerer drastisk mængden af indsats, der kræves. Derfor forlade lastbiler tidligere mens lastning personale kan reduceres.
Operationelt fremragende distributører også spore og analysere deres faktiske omkostninger pr. levering mere tilstrækkeligt tildele leveringsomkostninger til specifikke kunder. (For eksempel kunder, der rutinemæssigt bestille små mængder af lav-margin produkter eller er ineffektive modtagende docks forårsager ventetid, eller er i isolerede geografiske områder er alle kontrolleret for at sikre korrekt omkostningsfordeling i forhandlerne samlet Business mix).
 Kunde faktura behandling
Papirløse oplagring og distribution giver mulighed for fjernelse af office kopier af alle ordrer. Plukkerne bekræfte skib mængder som de scanne produktet. Som følge heraf faktureres kunder kun for vælgeren til faktiske plukantallet. Denne næsten eliminerer fakturering fejl, eliminerer behovet for at arkivere papirkopier af ordrer, og giver mulighed for samme dag fakturering af vare afsendt.
I papirløs er der ikke behov for fakturering dataindtastning, beviser af leverancer, kredit fremskynde og fakturering fejlkorrektion. Distributører, der har gennemført papirløse miljøer derfor reducere fakturering og arkivering personale.
 Produktkvittering, opbevaring & kreditor
Alle produkter er scannet straks ved modtagelsen. Systemet ved straks, hvad der er i bygningen. Alle interne følgesedler kan elimineres. Restordrer er reduceret, opgørelse viser forbedret, og betaler for produkt, der ikke er blevet modtaget – elimineret.
Vanskelige opgaver udført af konti skal betales personale såsom at opnå papirarbejde fra den modtagende afdeling og forske i interne dokumenter er elimineret. Derfor driftsmæssigt fremragende distributører med succes har kunnet reducere modtagelse og en / P medarbejdere antal medarbejdere.
 Opgørelse nøjagtighed & løbende lageroptælling
Forbedringer i optagelsen, sporing og styring af arbejdsprocesser giver mulighed for en større grad af opgørelsen nøjagtighed. Operationelt fremragende distributører udføre ikke længere traditionel fysisk lageroptælling. Uoverensstemmelser af enten tælle eller opbevaring placering afdækket under pluk eller stock læg-på-lager aktiviteter automatisk generere en cyklus tælle check i systemet. Dette giver mulighed for fejl skal rettes på en daglig basis, væsentligt forbedre opgørelsen nøjagtighed, forbedre cash flow og lager vender. Når de anvendes effektivt, rapport operationelt fremragende distributører 98% + nøjagtighed lagerniveauer.
 Supply Chain Management/køb
Operationelt fremragende distributører udnytter styringsteknikker for at forbedre deres strategiske forbindelser med deres leverandører. EDI er udnyttet til at øge effektiviteten og sænke omkostningerne ved bestilling, pris ændring, modtagelse, fakturering og betaling.
 Indvendigt salg/kundeservice
Rollen som inde salg person er under udvikling. Kunder ønsker i stigende grad deres kunde service person til at give et enkelt kontaktpunkt for alle spørgsmÃ¥l, som de kan have, herunder: produkt brug/anvendelse, ordrestatus, kredit, afkast, fakturering, problemløsning, klagebehandling, og rÃ¥dgivende salg. For at dette skal være effektivt, operationelt fremragende Distributøren skal sikre, at indersiden salg/kundeservice servicepersonale er “tilsluttet” til virksomhedens strategi og taktik som aldrig før.
I dårligt administrerede miljøer, kan blive brugt op til 50% af deres tid rette fejl og pacificere kunder. I et driftsmæssigt fremragende miljø, kan 90% af tiden inde salg/kundeservice personale udfører mere værdiskabende kundeservice.
 Optimering af ledelsens roller
Historisk set har management pÃ¥ en distributør var primært fokuseret pÃ¥ mikro-forvaltningen linje arbejde, at skabe kunde service undtagelser (dvs.; levering, pris, kredit, etc.), undskylde service brølere, pÃ¥ udkig efter “superstar” personale, der havde evnen til at operere i et hektisk miljø, og bekymre sig om at opfylde de stigende service krav fra kunden. I et driftsmæssigt fremragende distributør, kan management nu fokusere pÃ¥ mere proaktivt møde med debitorer og kreditorer, coaching til at løse problemer, førende, planlægning, personale og udvikle mere ensartede resultater blandt personale personale.
 Udnyttelse af effektivitetsdata
Aktivitetsbaseret omkostningsberegning og performanceværdier er nu udbredt som en del af den løbende forbedringsproces nødvendigt at reducere omkostninger og forbedre kundeservice. I et driftsmæssigt fremragende distributør eksisterer formelle målesystemer til foranstaltning opgørelsen nøjagtighed, Bestil fyld-priser og omkostninger til ordrebehandling. Dette muliggør administration nu konsekvent fokusere på forbedring af operationens effektivitet.
MCA Associates-hvem er vi
Since1986, vi har arbejdet med over 125 små iværksættere til midt markedet klienter. Vi rådgive ledelsen om emner relateret til business proces re-engineering, indkøb, og lageret og supply chain management, salg og indtægter generation, og organisatorisk vurdering og udvikling. Vi leverer værdiskabende og kontinuerlig forbedring løsninger, der resulterer i målbare forbedringer i indtægter, omkostningsreduktion, kvalitet, og produktivitet. Vores klienter er distributører, fabrikanter og tjenesteudbydere.
Typiske indikatorer, der viser, der kan være behov for vores tjenester omfatter:
 halter salg indtægter
 cash flow problemer
 for meget lager, eller for lidt opgørelse at støtte service til kunder
 høje lager, distribution, fremstilling omkostninger til arbejdskraft og dÃ¥rlig produktivitet
 dÃ¥rlig kundeservice
 fattige/svage organisatoriske infrastruktur
 utilstrækkelig effektivitetsdata at overvÃ¥ge selskab og personale ydeevne
 gamle eller forældede oplysninger teknologi og computersystemer.
 utilstrækkelig R.O.I. pÃ¥ nye teknologier og edb-systemer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *